De weg van licht in duisternis

Op zaterdag 26 oktober, aansluitend aan de Hoogmis in de St. Martinuskerk te Born, organiseert de parochie Maria Moeder van Barmhartigheid “De weg van licht in de duisternis!”. Het doel van “De weg van licht in de duisternis!” is om jong en oud, gelovig of niet gelovig, gelegenheid te geven om tot rust te komen in ons drukke bestaan en stil te staan bij overledenen en dierbaren. Daarnaast is het doel om vrede te vinden of te vragen of andere persoonlijke intenties neer te leggen of de weg naar God te vinden. Wij nodigen iedereen van harte uit om deel te nemen.

Bezoekers kunnen gedurende “De weg van licht in de duisternis!” op eigen initiatief zelf een waxinelichtje mee nemen en deze na afloop van de Hoogmis of het Allerzielen lof of gedurende het weekend, aan steken. Met deze kaarsjes wordt vervolgens een weg van licht gemaakt van de hoofdingang naar het priesterkoor. Hierna zal het elektrisch licht in de kerk worden gedoofd en zal volledige stilte in acht worden genomen. De St. Martinuskerk Born blijft dan open voor iedereen tot 22.00 uur. Bezoekers die na afloop van de Hoogmis binnenkomen zijn tevens van harte welkom om een kaarsje aan te steken en in volledige stilte plaats te nemen in de kerk.

Op zondag 27 oktober worden de kaarsen weer aangestoken na afloop van het Allerzielen lof. De kerk is dan open en de kaarsen blijven branden tot 22.00 uur. Iedereen is welkom om een kaarsje aan te steken, voor welk onderwerp dan ook.

Na het Allerzielen lof in Born, ongeveer 15.00 uur, zal vanuit Born het licht naar de St. Catharinakerk te Buchten, de St. Catharinekerk te Grevenbicht, de St. Willibrorduskerk te Obbicht en de St. Martinuskerk te Holtum gebracht  worden als teken van verbroedering en eenwording. Na afloop om 22.00 uur worden de kaarsen gedoofd in de St. Martinuskerk te Born.

Wegens brandgevaar wordt aan bezoekers verzocht om waxinelichtjes te voorzien van een beschermend glaasje of een waxinelichtje op batterijen mee te nemen. Bezoekers worden verzocht om het geluid van de telefoon uit te zetten en deze gedurende het verblijf in de kerk niet te gebruiken.

Plaats een reactie